vineri, 8 noiembrie 2013

Inca o poezie

(Scrisa tot pe la 20-si-ceva de ani)

Strainul

Straine, ai venit cumva pe jos,
Pe drumul cocosat si gaunos?
Din care parte-a noptii-ai rasarit
Sa-mi tulburi somnul nemaiadormit?

Hai, nu sta-n usa, intra-n casa goala
Cu goi pereti si cu podea de smoala.
Ti-e foame? Sete? Frig? Si mie mi-este
Dar asteptam pe cineva sa-mi dea de veste.

Aseaza-te pe jos, ca scaun n-am
Sau pat, sau masa, sau divan.
Si spune-acum, de unde vii si cum
Mi-ai intilnit casuta goala-n drum.

Tu nu ma vezi, dar nu ma deranjeaza
Ca-n ochii tai nu intra nici o raza.
De fapt nici eu nu prea te vad la fata,
In jurul tau se-ngramadeste ceata.

Acum vorbeste. Eu ascult cuminte
Desi vorbele tale nu-s cuvinte
Ci lanturi grele care serpuiesc
Si-n mintea mea se-aduna si vorbesc.

A, tu esti deci ziua de miine,
De-aceea te cunosc asa de bine.
De mii de ani astept sa-mi vii in casa
Si uite, intunericul se lasa.

Aseaza-te aicea, printre pietre
Si sprijina-ti spinarea de perete.
Acum inchide ochii orbi si, iata,
Ai devenit si tu, ca mine-o piatra.

Iar eu imi las scheletul linga tine,
Aripi imi iau din roiul de albine,
Picioare din o mie de paianjeni
Si ochi de la o suta de luceferi

Si-acum te las in casa din rascruce
Si-n drumul cel din spate ma voi duce.
Cheia o iau, tu stai in locul meu
Si fii ziua de azi - ce-am fost si eu.

Pe drumul drept din spatele chiliei
O iau la goana-n goana vesniciei.
Tu uita-ma, nu poti sa ma mai ceri
Caci tu vei fi de-acum ziua de ieri.

Voi alerga departe, mii de ani,
Tu vei ramine printre bolovani.
Mereu tacut, cu gindul catre miine,
Vei astepta fara sa stii pe cine.

Si-atunci, deodata, cercul se va-nchide.
Cu cheia poarta casei voi deschide
Si-nvaluit de ceata noptii, grea,
Strain, voi sta in fata ta.


2 comentarii:

Leonard Relea spunea...

Mai vreau si altele.. sunt sigur ca iese de un volum... Chiar.. ai scos pana acuma vreun volum de versuri?

Liana spunea...

Imi placea mult sa scriu poezii de genul asta intr-o vreme... Dar acum scriu mai mult proza (in engleza), nu stiu de ce. Poate am sa ma intorc la poezie! Mersi de apreciere... N-am publicat volum, doar citeva ici si colo.